Wycieczka w Góry Świętokrzyskie 2018-06-18_20

• Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
20 czerwca 2018

W dniach 18 – 20 czerwca 2018r braliśmy udział w trzydniowej wycieczce w Góry Świętokrzyskie.

Naszą przygodę rozpoczęliśmy od zwiedzania serca Gór Świętokrzyskich, czyli Świętego Krzyża. Po zwiedzaniu klasztoru udaliśmy się do Muzeum Przyrodniczego Świętokrzyskiego Parku Narodowego, gdzie zdobyliśmy wiele informacji dotyczących fauny i flory Gór Świętokrzyskich. Kolejnym punktem naszej wycieczki było Muzeum Minerałów i Skamieniałości w Św. Katarzynie, w którym przewodnik opowiedział nam o powstawaniu, pozyskiwaniu i przetwarzaniu minerałów, zaprezentował sztukę szlifowania kamieni szlachetnych oraz oprawiania ich w srebro. Mogliśmy również podejrzeć pracę jubilera.

Kolejny dzień spędziliśmy w Parku Rozrywki „Świętokrzyska Polana”. Największy zachwyt wzbudziła w nas wystawa akwarystyczna „Oceanika”, gdzie podziwialiśmy ryby z wielu zakątków świata. Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie Parku Miniatur Architektury Województwa Świętokrzyskiego, która przybliżyła nam historię poszczególnych zabytków. Przejeżdżając przez Kielce odwiedziliśmy McDonalda.

Ostatniego dnia wycieczki zwiedzaliśmy Jaskinię Raj oraz Centrum Neandertalczyka. Szczególne zainteresowanie wzbudziła w nas sama jaskinia, gdzie pod okiem przewodnika podziwialiśmy wapienną szatę naciekową.

Podczas wyjazdu nocowaliśmy w Zajeździe „Baba Jaga” w Św. Katarzynie. Dzięki uprzejmości i gościnności gospodarzy mogliśmy korzystać z grilla oraz odpoczywać w przepięknych okolicznościach przyrody.

Dzięki interesującym atrakcjom i miejscom, które zwiedzaliśmy oraz wspaniałej pogodzie wycieczka udała się fantastycznie! Nie możemy doczekać się kolejnej!